Hej,

Jeg har haft bestilt et køkken til levering i en bestemt uge, aftalen er underskrevet og godkendt af begge parter og jeg har overholdt mine betalingsfrister.

Søndag aften i ugen inden leveringen skal ske, og i øvrigt efter at jeg har revet det eksisterende køkken ned, sender jeg en mail til sælger for at få bekræftiget den præcise leveringsdato.

Han ringer efterfølgende mandag formiddag og fortæller mig at køkkenet bliver 4 uger forsinket, fordi ordren er ‘forsvundet på fabrikken’.

Jeg synes jo at det er en stor gene og en stor omkostning.
Dels har både jeg og en anden taget ferie for at kunne montere køkkenet, og dels har jeg ikke mulighed for at lave mad i 4 uger, hvilket giver en ekstra omkostning til takeaways m.m.

Ifølge sælger er jeg ikke beretiget til nogen kompensation, og det eneste købsaftalen dækker er ‘dokumenterede omkostninger’.

Nogen der ved hvordan det forholder sig og hvad jeg rent faktisk har ret eller ikke ret til?

Samt hvad der kan høre under ‘dokumenterede omkostninger’?

Pft,
Mads