Konkursbegæring
jeg har et dilemma som jeg godt vil høre andres mening om.
vi har købt køkken hos Biga Concept i Aalborg, efter en lidt omtumlet sagsbehandling blev det meste af køkkenet leveret som aftalt. nogle af de ting der manglede blev leveret efterfølgende, men vi mangler stadig fronter på nogle af skabene ligesom at der er farve/nuance forskelle på nogle af lågerne, dette har man erkendt, og at dette vil blive rettet.
Nu er sagen den at Biga Concept har indgivet konkursbegæring per 31/9… Forretningen i Aalborg som vi har købt køkkenet hos forklarer at de ikke er omfattet af denne konkursbegæring og at de agter at levere de manglende dele idet at de vil få disse dele direkte fra en underleverandør til Biga.
vi har betalt cirka halvdelen af det fulde beløb ved underskrivning af ordre bekræftelse.
Hvordan skal vi forholde os?
Såfremt de holder hvad de lover og de faktisk levere de sidste dele, kan vi åbne op for genforhandling af restbetalingen under påskud af at vi jo står med et køkken fra en leverandør der ikke længere eksitere og ikke kan udvides/ændres og derved representere en lavere værdi.
vi står vel også ringere mht garanti.
på forhånd tak for jeres kommentarer
MH
Hej Hansen.
Hmm – ja, sikke da et dilemma, som du nok ikke er den eneste der står med nu….men, men – jeg synes det virker til, at butikken i Aalborg håndtere denne sag yderst professionelt, og vil gøre ALT for, at du får hvad du har bestilt – hvorvidt sagerne så kommer fra Biga eller fra Biga`s leverandør kan vel i sagens natur være hips om haps (Set med mine øjne). I kraft af Aalborg-butikken mulighed for at handle direkte med Biga`s leverandører mener jeg da ikke du står anderledes stillet mht evt. supplering/ændringer – husk på hoveddelen af blandt andet Biga`s ‘produktion’ mere er en samlestation end en egentlig produktion..jeg er overbevist om at ‘stumperne’ kan opdrives hos leverandørerne og samles til, hvad end det er, du måtte have brug for på sigt – jeg mener ikke dit køkken repræsenterer en lavere værdi…hmm, og sidder lidt og tænker: For hvem mon ?…du har vel ikke lavet/bestilt dit nye drømmekøkken til levering nu, men tanker på, at skal lave det om igen lige om lidt ? Jeg synes du, i først omgang, skal slå kold vand i blodet og lade Aalborg-butikken løse hvad de nu end må have lovet dig at kunne løse….og skulle der så efterfølgende være flere løse ender kan du jo naturligvis lave et passende tilbagehold i restkøbesummen til alle (Du) er tilfreds – men, leverer de hvad de har aftalt med dig, mener jeg som udgangspunkt ikke du er berettiget til nogen form for afslag….med mindre, naturligvis, at de har ‘solgt’ dig en suppleringsgaranti – så er der jo selvfølgelig noget at tale om. Som udgangspunkt ser jeg ikke du står ret meget anderledes end hvis Biga havde ladet din lågemodel udgå – hvilket ALLE køkkenleverandører jo gør ind imellem…akurat på linie med hvad alle andre handlende gør ind imellem, for at gøre plads til nye varer. Et punkt står tilbage, og det er garantien – og hvad du, der er berettiget til eller ej i forhold til købesummen skal jeg ikke udtale mig om….det tror jeg er noget jura-værk.
Håber du får dit drømmekøkken lavet færdig til din fulde tilfredshed med ‘hjælp’ fra Aalborg-butikken, som jeg umiddelbart ‘kun’ kan se, ud fra hvad du har skrevet, vil gøre ALT hvad der er i deres magt for, at du ender som en tilfreds og glad kunde.
Held og lykke hertil.
Med venlig hilsen
Tvis køkkener, Ribe
Preben Kjær
Hej
Jeg er meget spændt på at høre hvad din sag er endt med, for jeg står i samme båd som dig, med store farve forskel på låger og en bordplader jeg aldrig har set. Mit største problem er bare, at jeg næsten har betalt det fulde beløb, håber meget at aalborg butikken holder hvad de har lovet.
‘ at de løser problemerne ‘
Er der nogen der ved hvad man kan gøre, hvis ikke de kan hjælpe en alligevel.
Er det så bare sur R..
Mvh.
Michael Bisgaard
vogn8869@gmail.com
Hvori skulle vor incitament til at hjælpe jer færdig med jeres projekter efter disse påstande I kommer med ligge, da I ikke kan huske hverken aftaler eller beløb I har indbetalt
1. Såfremt vi hjælper Hansen færdig risikerer vi aldrig at få restbeløbet ind fra ham
2. På Bisgåprds konto skylder han flere penge til butikken, end reklamationen udgør
I må gerne svare i dette forum, så alle kan se hvordan I slår mønt på denne beklagelige sitaution.
Hvor er jeg glad for at det ikke er mig der står med er halvt køkken!Sidste sommer fik jeg tilbudt følgende handelsbetingelser fra Biga AalborgSV:
Betalingsbetingelser :Der betales 50 % i a conto ved ordre,
Restfakturering 50 % ved levering.
Vi gør opmærksom på at eventuel restordre/fejlleverance
ikke giver ret til tilbageholdelse af fakturerede beløb.
Ps Jeg har denne sommer fået et super flot biga køkken fra anden levenrandør og er yderst tilfreds.
Hej.
Jeg har noget af det samme problem. Har købt mit køkken hos biga i Århus. Biga i Århus lukker helt ned. og jeg skylder stadig et rest beløb tilbage. Jeg vil høre om der er nogle der har nogle ide om hvordan jeg skal forholde mig, da jeg nu ikke længere har nogle form for garanti på mit nye køkken.
Skal jeg betale det resterende beløb eller skal jeg holde noget tilbage for evt. dække tabet i tilfælde af køkkenet går i stykker.
Uden at kende de juridisk aspekter i denne spegede sag er det normal praksis at betale for den vare man har fået. Om den manglende garanti forpligtelse har en værdi, er jo så et spørgsmål for folk med forstand på Jura.
Jeg har kun absolut god erfaring med Biga Aalborg. Det er da den mest troværdige mand jeg nogensinde har handlet med. Lad dog være med at være så bange. Der er ingen spøgelser i Biga Aalborg.
Til Biga Ålborg.
Kan kun være enig. Det er da for dumt at begynde at skrive om sådanne planer på et offentligt forum, så hvorfor skulle I sætte en masse i gang for at risikere aldrig at se flere kroner fra kunden.
Hej Biga Aalborg.
Vi har fået et super flot køkken leveret fra Biga Køge – desværre har vi selv måttet udbedre diverse feljmål og fejlleverancer.
Vaskeskabet passede ikke til vasken, soklerne var spejlvendte, emhætten passede ikke til emhætteskabet, skuffeforsiderne manglede samlebeslag og to skabe var ødelagt under transporten. Alt dette har vores fantastiske tømrer klaret, su vi nu har et superflot køkken, dog noget dyrere end beregnet.
Men:
En skabslåge er ‘flækket’ i samlingen – kan I hjælpe os med en ny låge ?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Erik Bang
20494090
bangsbo@bangsboauto.dk
Hej Erik
Kan du oplyse hvilken lågetybe det drejer sig om samt størrelse og hvilke komponenter du mangler for at færdiggøre jeres køkken. Jeg vil gøre mit yderste for at i kan blive 100 % tilfredse med jeres BIGA køkken uanset om i har købt det hos os eller en anden forhandler
Jeg læser desværre kun denne side nu, men den fortjener en kommentar. Min kæreste købte køkken i City syd og havde også store vanskeligheder med at få leveret varerne skabsdøre skuffer m.m. og disse endte også op i forskellige nuancer i farverne. Ikke nok med det. Ejeren mødte op på konkursdagen og påstod, at han ville montere et affaldsstativ. Da han fik adgang til køkkenet afmonterede han til min kærestes rædsel skufferne i bordet og stak af. Han havde nu taget skufferne som en slags gidsel for at få de penge som hun klogeligt havde holdt tilbage, og som skulle udbetales ved fuld levering. Han indkasserede pengene efter at han var erklæret konkurs. Min kæreste fik aldrig sit drømmekøkken. Føj!
Ja, der er tale om Biga Concept i Aalborg City syd. Så Hansen og mange andre. I er også blevet røvrendt og jeg glemmer det aldrig.