juni 18, 2011
Asko vølund opvaskemaskine VS Siemens opvaskemaskine
Hej, hvad er jeres erfaring med asko vølund opvaskemaskiner? jeg har hørt at deres rygte ikke rigtig passer mere? vi har set på denne asko model: d5547xxlfi og denne fra siemens: sn65t052sk.. hvilken skal vi vælge??? (beklager min enterknap virker ikke) Mvh Rasmus
Kender ikke lige de specifikke modelnumre. Men Asko plejer at få rigtig gode test resultater, når de har været med i tests udført af Tænk. Vi købte selv en Asko da vi faldt lidt for deres alternative indretning af maskinen. Og vi er ikke blevet skuffede.
Vi købte Asko Vølund D 3250 XL i november 2005. Maskinen stod af nu medio august 2011, så jeg er ikke ret imponeret over den maskine, der blev ‘Bedst i Test’ hos TÆNK.
Så længe den fungerede, var den OK, men jeg er langt fra tilfreds med levetiden – den er blevet brugt 2 gange pr. uge og med levering betalte vi kr. 8.150.- – så jeg er ret utilfreds!!
Vi har aldrig haft en husholdningsmaskine, der havde så kort levetid!!
Vi har haft nogenlunde den samme oplevelse med en Asko Vølund D3250 ALU som blev købt i 2006 til 7700 kr. Her i starten af 2012 vil den ikke mere, og en serviceteknikker anbefaler at vi anskaffer os en ny opvaskemaskine øv :-/. I den tid vi har haft D3250”en, er den blevet repareret 2 gange af en serviceteknikker. Sidst blev der udskiftet en pumpe.
En Asko Vølund D3250 kan derfor ikke anbefales!!!…påtrods af testvinder omtale i ‘Tænk’. Måske kan de ikke tage driftssikkerhed med i vurderingen opvaskemaskiner..?
Christian Hansen adm. Direktør
Vi købte for 2 måneder siden en ASKO VØLUND integreret opvaskemaskine. Efter 1 måned gik displayed i stykker og blev skiftet. I nat blev vi vækket kl. 02.30 ved BIPBIPBIPBIPBIPBIPBIPBIP, forsøgte at sove videre, men BIPBIPBIPBIPBIPBIPBIP. Ringede efter en tekniker der sagde at han ville være her kl. 12.00. Kom temmelig ubelejligt kl. 11.40. Nå og hvad var der så galt nu. JO se billedet, to små stykker madrester var kørt ud gennem filtret, som man vel forventer skulle opfange sådanne ting. Det sad i slangen som fører ud til afløbet. Resterne var som sagt MEGET små og bløde. Resterne lignede rød peber som vi også fik i går. Vi går ud fra at en ASKO VØLUND opvaskemaskine er beregnet til opvask og kan håndtere så små rester.
Dernæst tager det 10 sekunder før knapperne reagerer, uanset hvilken man skal bruge.
Jeg har nu ringet og talt med en tekniker, som meget venligt siger at lågen skal stå 10cm åben, for at knapperne virker. Det er prøvet, det ændrer ikke på langsomheden på knappernes funktion. Ej heller 20cm, eller for den sags skyld alle andre cm.
Da jeg fortæller en bekendt om opvaskemaskinen, får jeg at vide at både hun og hendes datter, har en ASKO VØLUND opvaskemaskine, med de samme problemer.
Det er ikke en billig opvaskemaskine og der står jo MADE IN SWEDEN på den.
Her et billede af et hundehår, en stump af en stegt rød peber og en anden madrest. Vi har ikke nedskaleret billedet. Så det ses tydeligt.
Denne oplevelse efter 2 SIEMENS opvaskemaskiner der har måttet arbejde hårdt for føden og har gjort deres arbejde upåklageligt. Så køb en SIEMENS.
Ups, sidst ikke mindst kom der en en dag 4 små vinger i metal op fra et eller andet sted i maskinen. Teknikeren mente det var noget vi havde andel i. Vi kender intet til dem. Det var sikkert ikke klogt at forære ham dem.
Vi købte en asko vølund 3250 alu for 8 år siden (2005)7700kr i november stod indløbsventilen af (pris 1600kr) og 4 md senere røg styreprintet på maskinen, fik at vide af Asko at deres maskiner ‘altid’ blev afskrevet 14.5 % pr år. (hmmm det var der ingen sælger der havde fortalt os!!!!)
Nu har vi lige købt en siemens – det er ihvertfald slut med askod!volapyk!!!
Vores Asko Völund opvaskemaskine har kørt i en del år uden tekniske problemer.
Vaske rent kan den dog ikke!
Jeg ved ikke om det er fordi den er vandbesparende at det ikke er muligt.
Det er kun de kombinerede tabletter x 2 som giver et nogenlunde resultat!
Overvejer ny maskine som ikke er så vandbesparende!
Vi er nu på vores anden maskine, Asko d5547 xxl. Den første blev ombyttet pga den tog vand ind efter afsluttet vask. Det skete ganske vist først efter 4-5 teknikerbesøg og først efter personlig henvendelse til sælger i elgiganten, der var så flink at tage kontakt til Asko. Det løste problemet, mens mine egne henvendelser om muligheden for ombytning, idet det var den samme fejl alle gange, blev ignoreret og jeg blev hele tiden stillet videre til et servicefirma. Sælgeren nævnte at Netop Asko var svære at danse med for kunderne. Mærkeligt at man så selv skal kontakte firmaet.
Den nye har lidt problemer med displayet, og vi har været ude for at den ikke ville starte og ikke viste nogen fejlkoder. Afbrydelse af strømmen på hovedafbryderen løste problemet…midlertidigt. Pt står den og bipper ca. 1 gang i minuttet, igen uden at vise fejlkode. Tror vist det er tid til endnu et servicebesøg og vi vil helst bare have en maskine, der virker, men er lidt begyndt at tvivle om det mon er os der er uheldige eller det er det generelle kvalitetsniveau, til trods for at det så vidt jeg kan se er topmodellen.
Det gode ved maskinen er at der er meget plads og er godt indrettet, men vi skal ikke have en Asko når den nuværende skal skiftes…forhåbentlig ikke snart
Jeg købte en Asko 5537XLFI opvaskemaskine i sep. 2013. Sælgeren i Elgiganten sagde, at jeg nu havde en opvaskemaskine i de næste 15 år…Ja det var nærmest en industrimaskine, jeg havde købt. I januar 2014 gik printet i stykker, opvaskemaskinen bibbede med korte intervaller. Jeg fik skiftet printet, men nu er det samme problem opstået igen, så lige nu afventer jeg en teknikker. Mig bekendt er mine rettigheder som forbruger, at sælger har ét forsøg til at udbedre fejlen, ellers har jeg ret til at ophæve købet eller få en anden maskine. Jeg fortrækker at ophæve købet, så nu er jeg spændt på, om det bliver en lang proces.
Hej,
Vi har haft en uheldig/dårlig oplevelse med en XXL opvaskemaskine fra Asko Vølund.
Efter tre år og to års brug (hvor den i snit har kørt to/tre gange ugentligt) virkede den pludselig ikke længere. Den tog vand ind og ud, men vaskede ikke.
Elgiganten ville ikke hjælpe og Asko ville heller ikke hjælpe medmindre man ville betale i dyre domme for en service tekniker. Så synes ikke der har været nogen service for en maskine som har været dyr og reelt kun holdt to år.
Kan læse ud fra de indlæg der er , at 2 ting bare ikke fungerer i dagens DK:
Asko opvaskemaskiner OG El Giganten…
Køb jeres hvidevarer et sted hvor der er service og man sælger gennemprøvede gode mærker.
El Giganten kommer aldrig til at levere service eller godt produkt kendskab, det viser ethvert besøg i deres forretninger, men kunderne bestemmer jo hvor ringe en behandling man vil have ud fra pris 🙂
Hej,
Jeg er enig i, at Elgiganten ikke har levet op til deres ansvar i vores sag.
Og jeg er også enig, at pris og service/kvalitet burde hænge sammen. Men det mener jeg ikke er tilfældet i vores sag. Vi har givet knap 10.0000 kr for en Asko Vølund opvaskemaskine og så forventer man også at få et kvalitetsprodukt.
Og en FAIR behandling, og dette har vi ikke fået – hverken af Elgiganten eller Asko Vølund.
Vi er nu på nr. 2 Askovølund opvaske maskine. Den første fik vi efter møje og besvær og 3-4 servicebesøg ombyttet til en ny model. Den nye model har været lidt bedre men aldrig helt tilfredsstillende. Problem med begge maskiner – de vasker kort og godt ikke godt, glas får belægninger. Vi har prøvet med både dyre og billege vaske pulvere. Nogle tabs fra Irma/Brugen har givet et acceptabelt resultat i en periode men de svigter også nu. Vi har tidligere haft Siemens og Bosch og har aldrig haft lignende problemer så det bliver afgjort vores sidste Askovølund maskine.
Vi købte en ASKO D5647 SOF hos El Giganten i 2012 og fik den med fin hjælp af Jysk Hvidevare Teknik til at fungere. Men efter 3 år med dårlig vask, ødelagte glas, dårlig lugt fra maskinen, smider vi den nu ud og køber en anden type, ikke ASKO, formentlig Siemens/Bosch.
Jeg har også en D3250 købt 2005
Den er velfungerende, men begge kurve ruster, så skulle en af jer have brugte (ikke rustne) kurve til salg billigt vil jeg gerne købe
Ja, jeg hører så til dem der desværre ikke kan anbefale Siemens overhovedet.
Vi fyldte i sommeren 2007 et nyt hus op med hårde hvidevarer fra Siemens – alle topmodeller – og vi har stort set ikke haft andet end problemer. Opvaskemaskine, vaskemaskine og tørretumbler nåede at blive repareret adskillige gange på garantien – Siemens har en ikke særlig kundevenlig kundeservice – og da garantien udløb har vi selv bakset med maskinerne. Både vaskemaskine og opvaskemaskine er afgået ved døden, tørretumbleren kan nu kun tørre på to af programmerne, begge ovne larmer som en jetjager, når de er i brug og køleskabet er gået i stykker i lågen.
Så ingen anbefalinger til Siemens / Bosch herfra.
Jeg læser indlæg med stor overraskelse da vi selv har Siemens ,AEG, NEFF, Bosch i vores hus og har da ikke oplevet en eneste fejl på nogen af disse mærker. Det er næsten magisk at i kan være uheldige med alle jeres ting…? Jeg skal ikke dømme noget eller nogen ,men i kan da ikke være så uheldige med alt det du beskriver – kundeservice er vist lige så tilfældigt som den enkelte person man kommer til at tale med. Har selv været samme tur igennem men den gang var det Gorenje som jeg kunne tælle i alt 14 vaske/tørremaskiner blandt vores omgangskreds der alle var uheldige med elendige modeller fyldt med fejl og elendig rep. fra Gorenje. Derfor har vi i dag ingen problemer med vores ting fra Siemens og de andre.
Dit indlæg fortjener vist ikke noget svar. Jeg fortæller ærligt om de problemer vi har haft med Siemens – at du så har haft gode oplevelser er jo dejligt og godt for dig.
Jeg kan så også oplyse, at vi har været rundt og tale med 5 forskellige hvidevarebutikker for at spore os ind på valg af nye hårde hvidevarer og uden at vi selv nævnte et ord om hvad vi havde i forvejen, sagde alle 5 sælgere at de ikke kunne anbefale Siemens / Bosch, da deres produkter var blevet markant ringe i løbet af de seneste 10 år. 3 af forhandlerne holder op med at forhandle produkterne, da de ikke kan stå inde for dem.
Og nej, vi opfinder ikke fejl ved vores hvidevarer – der var intet vi hellere ville end at have dem til at fungere upåklageligt. Ellers er der jo heller ingen grund til at investere i dem, vel?
Det var dog et besynderligt indlæg, men tydeligvis er problemet ikke varen nok mere brugeren ud fra din beskrivelse. Måske nogen forhandlere for bedre avance ved at sælge andet?
Internettet viser med dit indlæg, din holdning til mit svar – at seriøst er det ikke – derfor opnår du intet positivt med din holdning.
Du behøver bestemt ikke komme med flere kommentarer, mine bemærkninger var oplysning til alle andre der kan være heldig/uheldig – intet er sikkert!
Har du stadig brug for kurve til din D3250 så sig til. Du kan få vores – vi skrotter vores maskine i dag og kurvene er ok. Vi bor i Kbh.
Ja tak – lyder dejligt
Jeg har stadig rustne kurve….
Hvor og hvornår kan jeg hente dem? – bor selv i Smørum
Mvh
Hanna
Tillæg til kurvene
Hvis du ikke vil skrive din adresse offentlig, så send venligst en mail til mig
Rahbek@smorumnet.dk
Mvh
Hanna
jeg har købt nye kurve til min Asko D3250, men nu er maskinen stået af. Har fået den repareret 2 gange, men nu er tålmodigheden brugt op. Derfor vil jeg sælge de 2 kurve
Tak for respons, men jeg har næsten lige fået kurve fra anden side
Hej – Vi har det samme problem, med rust på kurvene. Har du de nye kurve endnu?
Nej, de er solgt.
Hvis du eller nogen andre er interesserede i kurve, så kasserer vi nu vores D3250 pga. død pumpe. Kurvene fejler ikke noget.
jeg er interesseret i at overtage jeres kurve, da mine også ruster.
vh
Christian
chrrasmussen63@gmail.com
Jeg beklager, men nu er maskinen skrottet (tror jeg, montøren tog den bare med). Du kan jo kontakte FN Hvidevarer i St. Merløse og høre om han stadig har den stående, eller kan skaffe reservedele 🙂
Mvh. Mikkel
Kører nu på nr 2 Asko opvaskemaskiner(nr 1 blev 13år) og er ovenud tilfreds både mht levetid og opvaske resultatet. Kender flere det har Siemens og tror næsten alle er utilfredse med resultatet og ikke mindst levetiden.,der er 4-5 år åbenbart meget normalt.
Vi har en ASKO D7000 som er 2 år gammel. Den er ikke længere god til at vaske rent. Glas bliver mæt og det samme er lågen indvendig. Hvad kan det skyldes????
Uf så er den gal igen med rust. Denne gang på den øverste kurv
Stadig Asko d3250, som nu er 12 år.
Skulle der være en, som vil af med kurve uden rust vil jeg gerne høre…
Købte for 2 år siden en Asko tørretumbler med modelnummer T786HPW, som er deres topmodel til over 10.000 kr. med 5 års garanti.
Der har været problemer med den adskillige gange, hvor den er blevet repareret på Askos regning, men efter de 2 år hvor der igen er problemer får vi så oplyst at den 5 års garanti ikke er en 5 års garanti, men kun en 2 års garanti. de sidste 3 år kun dækker reservedele. Og så tager de 795 kr i timen i arbejsdløn, som man selv skal betale.
Da jeg så ringer til kundeservice og klager over dette bliver jeg af en oversmart og uforskammet ‘service’ medarbejder oplyst, at vedkommende kendte forbrugerloven meget bedre end mig, og jeg derfor intet havde at komme efter.
Det er simpelthen en elendig produkt og en efterfølgende elendig service. Men det virker som om at desværre ikke er den eneste som er blevet bondefanget.
Kaiser Raja